Put ka kvalitetnoj školi
Ovaj vikend u našoj školi je bio radni za većinu učitelja. To je bila škola bez prisile- put ka kvalitetnoj školi. Učitelji su uspješno zvršili drugu fazu- puta ka kvalitetnoj školi.
- Kvalitetna škola Hrvatska kao program nastao u Rijeci 1990.g. pod nazivom „Teorija izbora u školi: Kvalitetna škola- škola bez prisile“, a temelji se na Teoriji izbora američkog autora dr. Willama Glassera.
- Prošle godine započeli smo edukaciju „Put ka kvalitetnoj školi – školi bez prisile“ u našoj školi. Voditelji programa su Jagoda Tonšić-Krema, prof. psihologije, Senior instruktor Instituta Williama Glassera, iz Rijeke, zatim Igor Longo, prof., psihoterapeut, psiholog iz Splita i Boja Milan-Mustać, prof., ravnateljica iz Dubrovnika. Namijenjen je zaposlenima u odgojno-obrazovnim ustanovama. Prvi seminar „Unutrašnja snaga razreda“završilo je 47 djelatnika s ravnateljicom naše škole 1. ožujka 2009.g. Drugi seminar „Timsko-suradničko vođenje“održan je u subotu i nedjelju 25. i 26. rujna 2010. g. u našoj školi, a sudjelovala su 42 djelatnika s ravnateljicom škole.
- Rad se odvijao u radionicama u tri skupine s 13-15 sudionika, te u malim grupama po 4 sudionika. Glavni ciljevi rada su bili: razvoj komunikacijskih vještina usmjerenih na uzajamno kvalitetno zadovoljavanje osnovnih psihičkih potreba, razvoj vještina poučavanja s naglaskom na interaktivne metodičke postupke, stvaranje okruženja za učenje osnovanog na novim istraživanjima, razvoj sustava i vještina kooperativnog učenja, vrednovanja i samovrednovanja, razvoj vještina suradničkog vođenja razredom i školom, te razvoj vizije kontinuiranog unapređenja odgojne i obrazovne uspješnosti.
- Suradničko vođenje u školama predstavlja stalan rad na kreiranju uvjeta u kojima nema prisile, u kojima se učenici i djelatnici potiču na samovrednovanje svog učinka i neprekidno unapređenje kvalitete. Jedini način na koji škola može postići svoj cilj- kvalitetan rad, je da ravnatelj/učitelj uvjeri svoje djelatnike/učenike kako će unaprijediti kvalitetu svoga rada i svog osobnog života.
- Teorija izbora ukazuje na izniman značaj stvaranja kvalitetnih međuljudskih odnosa kao osnove duševnog zdravlja pojedinca i temeljnog preduvjeta prevencije svih sociopatoloških pojava. Poučava da je čovjek unutarnje motivirano biće, koje izborom svog ponašanja nastoji zadovoljiti jednu ili više svojih osnovnih psihičkih potreba (za ljubavlju ili pripadanjem, za moći ili važnosti, za slobodom izbora i zabavom). Samo bliskost i dobra povezanost s nama važnim osobama omogućuje potpuno zadovoljenje naših potreba.
- I nakon napornog rada bili smo sretniji i zadovoljniji pa vjerujemo da će svatko na svoj najbolji način uspješno primijeniti stečena znanja i vještine u svom životu i radu.
(Administrator)